Γειά σου φίλε μου. Την τελευταία φορά που επισκέφθηκα την Τήνο (2005 νομίζω), είχα την εξαιρετική τύχη να θαυμάσω και να χαθώ μέσα στους μαγικούς κατοπτρισμούς του Τσόκλη, εκεί ψηλά, σ' ένα ερειμωμένο χωριουδάκι του νησιού. Σε μια ονειρική σύνθεση με σπασμένους καθρέφτες, μέσα από τους οποίους μπορούσες να δεις (ή να χάσεις) τα σπασμένα κομμάτια του εαυτού σου...
Χαίρομαι για τη δουλειά σας και ιδιαίτερα για το γεγονός ότι είχατε την ευκαιρία να την εκθεσετε στο νησί, μπροστά σε ένα απαιτητικό κοινό (αν κρίνω από τις φωτό των εγκαινίων). Μου άρεσε και η συνύπαρξη της κίνησης των χορευτών με τις "στατικές" κατασκευές των καθισμάτων αλλά και των υπόλοιπων γλυπτών.
Θα μείνω λίγο παραπάνω στις ανθρώπινες λεπτόμορφες φιγούρες που μου θυμιζουν τον τόσο αγαπητό μου Τζιακομέτι...
Κρίμα που δεν ήμουν εκεί, διοτί θα γνωριζόμαστε και "δια ζώσης"...αν και λίγο έλλειψε, αφού ο κολλητός μου, παιδικός φίλος είναι μόνιμος κατοικος του νησιού κατά τη θερινή περίοδο και με είχε καλέσει (για μια ακόμη φορά), κάτι που τελικά δεν κατόρθωσα να πραγματοποιήσω.
Σε χαιρετώ, με την υπόσχεση ότι θα τα ξαναλέμε και φέτος...
Να μιλήσω κατ'αρχήν για την γεύση που αποκόμισα: Εντυπωσιάστηκα!
Τα έργα σας, τόσο διαφορετικά για τον καθένα σας, τόσο απαιτητικά θα έλεγα για τον χώρο γύρω από αυτά, είναι τόσο ταιριαστά τοποθετημένα στον χώρο, κομμάτια ενός σκηνικού που δεν φωνάζει, δεν διαμαρτύρεται για τα στοιχεία που το συνθέτουν. Αντιθέτως ανασαίνει μέσα από αυτό μία όμορφη συνύπαρξη. Και η ιδέα του χορευτικού με τις διαφορετικού χρώματος κορδέλες, απλή, λιτή, πρωτότυπη, ταιριαστή. -Ακόμα και τα πλακάκια του δαπέδου και τα χρώματα των παραθύρων συνομωτούν για την επιτυχία του σκηνικού :))-
Τα καθίσματά σου -θα είναι βαρετό ίσως να επαναλάβω ότι δεν είμαι ειδική:)- έχουν κάτι ιδιαίτερο, οπωσδήποτε έντονη προσωπικότητα και μου αρέσουν. (τα βλέπω ως ζωγραφική που θέλει, απαιτεί, να έχει χώρο στον χώρο). Πρόσεξα στις εικοναστάσεις (θυμίζουν τη λέξη "εικονοστάσιο" αλλά δίνοντάς της κίνηση μέσα από τις παύσεις της, "στάσεις") κάποια γυαλιά με φωτογραφίες ματιών μέσα και μου θύμισαν, λίγο το avatar του e-mego.
Για τις ανθρώπινες φιγούρες της Αγγέλικα, θα διαφωνήσω λίγο με τον φίλο fegia, ναι μεν είναι λεπτόμορφες, όπως είναι και του Τζιακομέτι, όμως νομίζω ότι δεν τείνουν να εξαϋλωθούν όπως αυτές, αντιθέτως προσπαθούν να ισορροπήσουν μόνες τους, ή να "συμμετέχουν" στην "παραγωγή ήχων", συνδεδεμένες μεταξύ τους, όμως πάντα, με κάποιο τρόπο, βρίσκονται σε επαφή με τη γη. Και το λεπτόμορφο, θυμίζει περισσότερο ίσως ασκητική του σώματος για την ισορροπία και παραγωγή ήχων της ψυχής(;) του πνεύματος(;) μέσα όμως στην πραγματικότητα.
Δεν θα μπορούσα να μην σταθώ στους τίτλους της έκθεσης και όλων των συλλογών, που κι αυτοί, είναι πρωτότυποι, όμορφοι και που προέκυψαν (σαν κολλάζ)από σκέψη και σύνθεση και ίσως κομμάτι ψυχής.
To blog αυτό είναι η καταγραφή, κατά κάποιον τρόπο, της έκθεσης που πραγματοποιήσαμε από κοινού, στο Πολιτιστικό Φεστιβάλ Εξωμβούργου, στο Φαλατάδο της Τήνου (7-20 Αυγούστου 2009). Το να συνεκθέτουν μαζί δύο αδέρφια, δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο στον εικαστικό χώρο. Το πιο παράτολμο όμως ήταν, ότι, μπήκαμε σε αυτήν τη διαδικασία ξέροντας ότι μας συνδέουν τόσα πολλά και καθοριστικά βιώματα που στην ουσία αποτελούν, σε μεγάλο βαθμό, το υπόβαθρο των εκφραστικών μας ανησυχιών. Oι αγωνίες μας ήταν μεγάλες αλλά και οι προσδοκίες μας αντίστοιχες.
Έτσι φωτιζόμενη αυτή η παρουσίαση, μαζί με το χορευτικό δρώμενο* που παρουσιάσθηκε στα εγκαίνια και την συζήτηση** που διεξήχθη κατά την διάρκεια της έκθεσης, αποκτά ένα άλλο ενδιαφέρον και είναι τρόπον τινά, μία αυτόνομη καλλιτεχνική πράξη.
Αγγέλικα & Δημήτρης
*Το χορευτικό δρώμενο στηρίχθηκε πάνω στο συμβολισμό τωνσυνάλληλων διάδρομών που ήταν δύο γραμμές διαφορετικού χρώματος. Χορογραφήθηκε και χορεύτηκε από τις χορεύτριες και χορογράφους Λητώ Βασιλική Αρχέλαου και Δήμητρα Αράλη.** Οι εισηγήσεις της συζήτησης με θέμα συνάλληλες διαδρομές των Γιάννη Κολοκοτρώνη Επίκουρου Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης, και του Μάνου Μπούκαλη, Ψυχολόγου, θα τις βρείτε στα αντίστοιχα ποστ.
Αγγέλικα Κοροβέση (www.aggelika.gr) Γλύπτρια. Πτυχιούχος Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας.
Συμμετοχή σε πολλές εκθέσεις ομαδικές και ατομικές.
Εκπροσωπεί την Ελλάδα σε διεθνείς συναντήσεις τέχνης όπως:
• 4η Τριενάλε Γλυπτικής - Γαλλία.
• Έκθεση Γλυπτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Washington.
• 53η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου, Φρανκφούρτη 2ΟΟ1.
• “SonArt Olympics” ’Έκθεση Multimedia για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, Αθήνα 2004 στην Ευρώπη και Αμερική.
•.Βραβεύεται με το Αργυρό Ολυμπιακό Μετάλλιο - Ολυμπια- κούς Αγώνες, Πεκίνο 2008. > > > > > > > > > > > > > > > >
Δημήτρης Kοροβέσης (www.dkorovesis.com)
Ζωγράφος–Designer.- Σπουδές γραφιστικής στις σχολές Δοξιάδη και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης. Εργάζεται στην διαφήμιση ως creative director και στις εκδόσεις ως καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και συγγραφέας. Συμμετέχει σε πολλές εκθέσεις ομαδικές και ατομικές.
Γειά σου φίλε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην τελευταία φορά που επισκέφθηκα την Τήνο (2005 νομίζω), είχα την εξαιρετική τύχη να θαυμάσω και να χαθώ μέσα στους μαγικούς κατοπτρισμούς του Τσόκλη, εκεί ψηλά, σ' ένα ερειμωμένο χωριουδάκι του νησιού. Σε μια ονειρική σύνθεση με σπασμένους καθρέφτες, μέσα από τους οποίους μπορούσες να δεις (ή να χάσεις) τα σπασμένα κομμάτια του εαυτού σου...
Χαίρομαι για τη δουλειά σας και ιδιαίτερα για το γεγονός ότι είχατε την ευκαιρία να την εκθεσετε στο νησί, μπροστά σε ένα απαιτητικό κοινό (αν κρίνω από τις φωτό των εγκαινίων). Μου άρεσε και η συνύπαρξη της κίνησης των χορευτών με τις "στατικές" κατασκευές των καθισμάτων αλλά και των υπόλοιπων γλυπτών.
Θα μείνω λίγο παραπάνω στις ανθρώπινες λεπτόμορφες φιγούρες που μου θυμιζουν τον τόσο αγαπητό μου Τζιακομέτι...
Κρίμα που δεν ήμουν εκεί, διοτί θα γνωριζόμαστε και "δια ζώσης"...αν και λίγο έλλειψε, αφού ο κολλητός μου, παιδικός φίλος είναι μόνιμος κατοικος του νησιού κατά τη θερινή περίοδο και με είχε καλέσει (για μια ακόμη φορά), κάτι που τελικά δεν κατόρθωσα να πραγματοποιήσω.
Σε χαιρετώ, με την υπόσχεση ότι θα τα ξαναλέμε και φέτος...
Να μιλήσω κατ'αρχήν για την γεύση που αποκόμισα: Εντυπωσιάστηκα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα έργα σας, τόσο διαφορετικά για τον καθένα σας, τόσο απαιτητικά θα έλεγα για τον χώρο γύρω από αυτά, είναι τόσο ταιριαστά τοποθετημένα στον χώρο, κομμάτια ενός σκηνικού που δεν φωνάζει, δεν διαμαρτύρεται για τα στοιχεία που το συνθέτουν. Αντιθέτως ανασαίνει μέσα από αυτό μία όμορφη συνύπαρξη.
Και η ιδέα του χορευτικού με τις διαφορετικού χρώματος κορδέλες, απλή, λιτή, πρωτότυπη, ταιριαστή.
-Ακόμα και τα πλακάκια του δαπέδου και τα χρώματα των παραθύρων συνομωτούν για την επιτυχία του σκηνικού :))-
Τα καθίσματά σου -θα είναι βαρετό ίσως να επαναλάβω ότι δεν είμαι ειδική:)- έχουν κάτι ιδιαίτερο, οπωσδήποτε έντονη προσωπικότητα και μου αρέσουν. (τα βλέπω ως ζωγραφική που θέλει, απαιτεί, να έχει χώρο στον χώρο).
Πρόσεξα στις εικοναστάσεις (θυμίζουν τη λέξη "εικονοστάσιο" αλλά δίνοντάς της κίνηση μέσα από τις παύσεις της, "στάσεις") κάποια γυαλιά με φωτογραφίες ματιών μέσα και μου θύμισαν, λίγο το avatar του e-mego.
Για τις ανθρώπινες φιγούρες της Αγγέλικα, θα διαφωνήσω λίγο με τον φίλο fegia, ναι μεν είναι λεπτόμορφες, όπως είναι και του Τζιακομέτι, όμως νομίζω ότι δεν τείνουν να εξαϋλωθούν όπως αυτές, αντιθέτως προσπαθούν να ισορροπήσουν μόνες τους, ή να "συμμετέχουν" στην "παραγωγή ήχων", συνδεδεμένες μεταξύ τους, όμως πάντα, με κάποιο τρόπο, βρίσκονται σε επαφή με τη γη. Και το λεπτόμορφο, θυμίζει περισσότερο ίσως ασκητική του σώματος για την ισορροπία και παραγωγή ήχων της ψυχής(;) του πνεύματος(;) μέσα όμως στην πραγματικότητα.
Δεν θα μπορούσα να μην σταθώ στους τίτλους της έκθεσης και όλων των συλλογών, που κι αυτοί, είναι πρωτότυποι, όμορφοι και που προέκυψαν (σαν κολλάζ)από σκέψη και σύνθεση και ίσως κομμάτι ψυχής.
Να είστε καλά, πάντα επιτυχίες και εμπνεύσεις!!